Jordi Pau Caballero, trainer for growth.

Blog personal on trobareu escrits, articles i continguts relacionats amb experiències que omplen al seu autor, i que, al seu parer, poden ajudar a créixer a altres persones. L’autor s'identifica amb la definició de l'excursionista com a “home culte i polifacètic, coneixedor del seu entorn, amb una elevada sensibilitat i un profund esperit crític”.

Guia de muntanya, el seu ofici li ha permès desenvolupar el seu propi estil de vida, dins el qual ha anat formant-se i creixent com a persona, passant de l’educació en el lleure, al desenvolupament d’experiències a muntanya per a joves, adults i famílies, per arribar a convertir-se en promotor de la salut a través de l’activitat física. Sense oblidar el camp de les arts, prodigant-se en el camp de l’escriptura i la fotografia, i fent alguna petita incursió en el camp de la interpretació...

“El moviment, és vida”, i aquesta afirmació l’ha poguda experimentar i assaborir en la salut i en la malaltia. D’aquí ve la seva fascinació per nous conceptes i nous paradigmes com la Biotensegritat, endinsant-se en noves concepcions i noves tècniques, com el Moviment Vital, l’Entrenament Postural Dinàmic, l’Stretching Global Actiu, i el Nordic Walking.

dimarts, 9 de febrer de 2016

La Dark Polar Race, primer test de l' OP90


A la recerca del meu estat òptim de forma, segueixo la meva programació d'entrenament creuat que vaig començar a inici de gener. El meu primer test serà la Dark Polar Race, que tindrà lloc a La Molina el dissabte dia 20 de febrer. Serà dur, ja que jo no sóc corredor, però serà un bon test per veure com evoluciona la meva OP90

Ja he començat l'entrenament específic per la proba, el qual ha requerit d'una adaptació en la seva primera sessió, ja que aquesta es desenvoluparà amb cadenes de running, les quals he calçat per primer cop en l'entrenament del dia 3 de febrer. El segon entrenament específic, dut a terme el 7 de febrer, ja m'ha reportat tot un seguit de pautes per a marcar l'estratègia de la cursa, i allò que m'aniré trobant

Tot i desenvolupar la tècnica de Nordic Walking, amb molt bon ritme càrdio-respiratori i de cames, en el fort desnivell de la pujada a Volta Muntanya Sagrada, l'hauré de córrer amb tècnica mixta: Nordic Walking i Nordic Ski Walking, per a intentar arribar dins el temps màxim establert: 2 h per fer els 10,5 km.. i els 560 m de desnivell positiu acumulat. El dia 11 de febrer, tocarà el tercer entrenament específic.


De l'experiència de la cursa, a banda del test sobre l'evolució del meu programa d'entrenament, en treuré un bon aprenentatge de l'adaptació tècnica, física i estratègica, a la cursa, ja que jo no sóc runner, estant habituat a la marxa -nòrdica o no- per muntanya i amb raquetes de neu. El fet d'adaptar el meu entrenament a l'especifitat d'aquesta cursa, em permetrà treballar moviments i grups musculars, i millorar aptituds físiques, que sovint no desenvolupo ni amb el NordicWalking, ni amb les raquetes de neu, ni amb l'esquí alpí, els meus esports habituals.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada