Jordi Pau Caballero, trainer for growth.

Blog personal on trobareu escrits, articles i continguts relacionats amb experiències que omplen al seu autor, i que, al seu parer, poden ajudar a créixer a altres persones. L’autor s'identifica amb la definició de l'excursionista com a “home culte i polifacètic, coneixedor del seu entorn, amb una elevada sensibilitat i un profund esperit crític”.

Guia de muntanya, el seu ofici li ha permès desenvolupar el seu propi estil de vida, dins el qual ha anat formant-se i creixent com a persona, passant de l’educació en el lleure, al desenvolupament d’experiències a muntanya per a joves, adults i famílies, per arribar a convertir-se en promotor de la salut a través de l’activitat física. Sense oblidar el camp de les arts, prodigant-se en el camp de l’escriptura i la fotografia, i fent alguna petita incursió en el camp de la interpretació...

“El moviment, és vida”, i aquesta afirmació l’ha poguda experimentar i assaborir en la salut i en la malaltia. D’aquí ve la seva fascinació per nous conceptes i nous paradigmes com la Biotensegritat, endinsant-se en noves concepcions i noves tècniques, com el Moviment Vital, l’Entrenament Postural Dinàmic, l’Stretching Global Actiu, i el Nordic Walking.

dilluns, 24 de novembre de 2014

La tècnica de la marxa nòrdica

"El Nordic Walking, és una forma d'activitat física en la qual s'afegeix, a la forma natural de caminar, l'ús actiu d'un parell de bastons especialment dissenyats per a la marxa nòrdica. No obstant això, les característiques biomecàniques de la manera natural de caminar es mantenen. Això suposa que la tècnica correcta de la marxa nòrdica respecta el rang de moviment natural del moviment dels braços al caminar de forma natural.

L'ús dels bastons mitjançant una tècnica correcta, integra l'activació de la part superior del cos en l'acte de caminar, per així impulsar el cos cap endavant. L'esforç físic és, d'aquesta manera, distribuït entre diversos grups de músculs de tot el cos, d'una manera versàtil, equilibrada i correcta.

L'ús d'una tècnica correcta de l'ús dels bastons, ofereix una oportunitat per poder intensificar el procés de caminar. Augmenta de manera significativa l'esforç muscular de la part superior del cos. Ofereix, tanmateix, l'oportunitat de mobilitzar músculs de la resta del cos.

La marxa nòrdica és una activitat física segura, natural, dinàmica, eficaç i apta per a tothom que treballa el cos sencer d'una manera holística, simètrica i equilibrada. L'objectiu principal del Nordic Walking és aconseguir un estat general de benestar físic i mental."
INWA 2011


El Nordic Walking es basa en els principis següents:

- Uns moviments i una manera de caminar saludables i biomecànicament correctes 
Una alineació i una postura correctes del cos 
Moviments fluids, que involucren l'ús dels músculs del tren superior, inferior i l'hemisferi central
- Simetria i entrenament del cos sencer
- Un condicionament aeròbic, efectiu gràcies a l'activació de grups de músculs grans i petits, que produeixen moviments rítmics i dinàmics
- Una alternança constant d'activació i relaxació dels músculs, afavorint d'aquesta manera un alleujament de la musculatura encarcarada.
- La intensitat i objectius de l'entrenament poden ser fàcilment adaptats a les necessitats individuals
- Les habilitats apreses poden ser transferides a la vida quotidiana
- Exercici físic apte per a tots, sense perjudici de l'edat, sexe o condició física

                                          http://inwa-nordicwalking.com/

La INWA ha desenvolupat una mètode únic, el 10 Step Teaching Method™, que facilita molt l'aprenentatge de la marxa nòrdica, i que es fonamenta en tres pilars principals:

                                               1. UNA POSTURA CORRECTA
                                               2. UN PATRÓ DE MARXA CORRECTE
                                               3. L'ÜS CORRECTE DELS BASTONS

Si voleu aprendre una mica més, el trobareu en italià, i, properament, en anglès:


Jordi Pau Caballero, 
Promotor de la salut a través de l'activitat física
Nordic Walking national Coach INWA i guia de muntanya
Inscrit en el Registre de Professionals de l’Esport de Catalunya (REP) amb el número 000861  
Carte Professionelle d'Educateur Sportif  03811ED0344 Ministère des Sports et de la 
Jeunesse, Republique Francaise

2 comentaris:

  1. Novament ens fas sentir la importància de practicar correctament la marxa nòrdica, fent-nos una lliçó dels principis d'una bona tècnica pel benestar i la bona salut. Felicitats!!

    ResponElimina
  2. Gràcies, Kim. Habitualment, no es dona valor als processos d'aprenentatge, quan són tan enriquidors... aprenem de nosaltres mateixos, i podem obtenir benefici amb una bona pràctica.

    ResponElimina